top of page
Search

Darba novērtēšanas un attīstības pārrunas


Viens gads noslēdzies un klāt jau nākamais ar jauniem plāniem un izaicinājumiem. Spriežot pēc savu klientu pieprasījuma – darba novērtēšanas un attīstības pārrunas rit pilnā sparā. Tāpēc pievienoju dažus praktiskus ieteikumus gan darbiniekiem, gan vadītājiem. Jā,  un tas var lieti noderēt arī tiem, kas paši sev dod darbu.

Ja esi darbinieks, tad, gatavojoties sarunai ar savu tiešo vadītāju padomā par sekojošiem jautājumiem:

  • Kas ir tas, ko Tu vēlies iegūt no šīs saunas? Kāds ir Tavs mērķis – gūt apstiprinājumu, ka viss ir kārtībā? Saprast, kāpēc Tavs un vadītāja vērtējums atšķiras? Vienoties par noteiktām apmācībām? Panākt paaugstinājumu amatā?  Lai kāds arī tas nebūtu – padomā – kādi ieguvumi būs Tavam vadītājam un uzņēmumam no tā, ka Tu sasniegsi savus mērķus?

  • Pārdomā - kā Tev ir veicies  pagājušajā gadā? Kā Tu vērtē savu darba sniegumu? Kas izdevās? Kas – ne tik labi kā gribējās? Piefiksē konkrētas situācijas un notikumus, kas parāda Tavu izcilo darba sniegumu, kā arī tos brīžus – kuros tev būtu noderējis vairāk pieredzes un atbalsta. 

  • Kas ir tās prasmes un iemaņas, kuru attīstībai Tu gribētu veltīt vairāk laika un uzmanības nākamajā gadā? Ko Tu pats vari darīt, lai tās attīstītu? Kā Tev var palīdzēt Tavs vadītājs? Vai Tavi kolēģi?

  • Pārdomā, kas ir tas, ko Tu noteikti vēlies pateikt savam vadītājam – kas Tev patīk viņa darbībā? Kas ir nesaprotams? Varbūt ir kaut kas, kas Tevi ļoti kaitina, bet vadītājs par to neko nezin? 

Ja esi vadītājs, tad pirms tikties ar darbinieku:

  • Gatavojies pārrunām ar katru sev padoto darbinieku! Kas ir tā vērtība, ko darbinieks rada ikdienā? Kāpēc Tev šis darbinieks ir svarīgs? Kāpēc viņš/a ir svarīgs uzņēmumam?

  • Kā Tu  vērtē darbinieka sniegumu pagājušajā gadā? Katram novērtējumam gan labam, gan ne tik ļoti, atceries darbinieka uzvedības un situāciju piemērus!

  • Kādi īpaši talanti piemīt Tavam darbiniekam? Kādi personiskās un profesionālās attīstības instrumenti palīdzētu viņam tos labāk atklāt un pilnveidot?


bottom of page