Search

Lipīguma punkts


Kas ir tās idejas, kas kļūst par modes kliedzieniem? Vai varbūt ir kāds mehānisms, kas katru ideju var padarīt lipīgu?  Atbildes meklēju Malcolm Gladwell grāmatā “The Tipping point” , kuras korektais latviskais tulkojums laikam būtu “Lūzuma punkts”. Punkts, kurā Tava ideja no šauras nišas produkta kļūst par pasaules dižpārdokli, un Tu pats par miljonāru.


Galvenie darbojošies tēli ir:

  • cilvēki ar plašu kontaktu tīklu;

  •  ideja, kuru var pasniegt vienkārši un ar aizrautību;

  • skaidrs un pastāvīgs preces vai pakalpojuma pozicionējums.

Pats lipīguma punkts iestājas pie skaitļa 150. Izrādās ir lielas korporācijas, kas savos konglomerātos ietilpstošos uzņēmumus veido tikai tik lielus, lai katrā tajā varētu strādāt tikai 150 darbinieki. Tikko autostāvvietā sāk pietrūkt vietas tikai veidots nākamais uzņēmums ar jaunu autostāvvietu.

150 ir tieši tik daudz cilvēku, vietu, komūnu, ko cilvēks var aptvert un aplipināt ar savu ideju, preci vai pakalpojumu. Ja katrs no šiem 150 kļūst par Tavas idejas vēstnesi un izplata to vēl 150 cilvēkiem tad, tie jau 22 500, un , ja tie vēl izstāsta savam paziņu lokam, tad Tavu fanu vidū ir 506250000 cilvēki. Pietiks, ka katrs piektais nopirks kaut ko par 0.01 centu un Tu būsi miljonārs.

Secinājums –  Tev jau pieder miljons, tāpēc rūpīgi izvēlies cilvēkus, ar kuriem pavadi kopā laiku.