top of page
Meklēt

Krīzes komunikācijas instrumenti vadītājam


Karš ir notikums, kas "ievelk" sevī. Tas ir šausmīgs, biedējošs, bet tajā pat laikā no tā nevar novērsties. Salīdzinot ar karu, daudzas citas lietas dzīvē, rādās nesvarīgas un nenozīmīgas. Tajā skaitā darbs, kurš, šķiet, pēkšņi ir zaudējis jēgu. Kā rīkoties vadītājam?


Komunikācijas instrumenti vadītājam:

* 2 emocijas

*ik rīta 5 minūtes

*komandas sadarbības līguma pārskatīšana

*pēckrīzes sarunas


*2 emocijas

Iknedēļas sanāksmes sākumā vadītājs lūdz katram cilvēkam 2 vārdos pateikt, kā viņš (a) jūtas.

KĀPĒC - spēcīgas, klātesošas emocijas mazina spēju koncentrēties darbam. Apzinātas, vārdā nosauktas emocijas kļūst vadāmas. Dodot vietu emociju artikulēšanai, vadītājs rada vietu cilvēkam būt cilvēkam arī darba vietā.


KĀ ATBILDĒT - nekā. Šī instrumenta mērķis ir ļaut cilvēkam tikt uzklausītam. Ja kāda cilvēka komentārs ir satraucis vadītāju, to ieteicams pārrunāt pēc sanāksmes individuālā tikšanās reizē.

*ikrīta 5 minūšu sanāksme

Katru rītu tiek veltītas 5 minūtes, lai komandas dalībnieki varētu definēt, kas ir tie mērķi un uzdevumi, uz kuriem cilvēks fokusēsies šodien.


KĀPĒC - apkārtējais informācijas un emocionālais fons traucē pilnvērtīgi fokusēties darba izpildei. Definēts ikdienas mērķis ļauj cilvēkam noturēt uzmanības fokusu uz to, ko ir svarīgi šodien paveikt.


*komandas sadarbības līguma pārskatīšana

Komanda kopā pārrunā: kas ir mūsu komandas darba mērķis? Vai un kā tas ir mainījies ģeopolitisko notikumu ietekmē? Kas ir mūsu galvenie sadarbības noteikumi? Kā mēs varam viens otru vislabāk atbalstīt? Kā rīkoties, ja kāds kļūst pārlieku emocionāls? Kā rīkoties, ja lietas neiet pēc plāna? Kā atzīmēt panākumus?

KĀPĒC - iepriekšējie komandas sadarbības noteikumi formāli vai neformāli, bet tika veidoti "miera" laikos. Mainījusies ārējā vide ir viens no iemesliem, kāpēc pārskatīt spēkā esošās vienošanās, lai nebūtu veltu ekspektāciju.


*pēckrīzes sarunas

Sarunas par to, kā ir izdevies pārvarēt izaicinājumus, ļaujot katram komandas dalībniekam pastāstīt: kas ir tas, ko viņš redzēja, dzirdēja, sapratu, juta? Kas ir tas, ko viņš (a) darīja?

KĀPĒC - lai cilvēkiem būtu iespēja izstāstīt savu krīzes pārvarēšanas stāstu un dzirdēt kolēģu pieredzi. Iespējams, šāda kopēja saruna radīs labas idejas par to, ko un kā darīt nākamreiz, lai krīzi pārvarētu ātrāk.


Ja 2 vārdos, tad labākais, ko vadītājs var šodien darīt ir klausīties un pieņemt.

Klausīties - dodot vietu cilvēkiem runāt par to, kā viņi jūtas, lai kopā atrastu labākos veidus, kā varam palīdzēt viens otram būt efektīviem darbā.

Pieņemt - cilvēku dažādās emocijas un dažādo vēlmi runāt vai nerunāt par savām emocijām.

Comments


bottom of page