Search

Es cenšos saprast savu stratēģiju


Katram cilvēkam un katram uzņēmumam  ir sava stratēģija. Uzņēmumi, gan ne reti mēdz no jautājuma par viņu stratēģiju izvairīties, sakot : “Nu, kāda gan tur stratēģija? Viss tik strauji mainās.” Un cilvēki vispār neiedomājas, ka viņiem ko tādu kāds varētu pajautāt. Un tomēr, te nu tas ir – inteliģentas karjeras konsultanta apmācību process un dzeltena kartiņa ar apgalvojumu: “Es cenšos saprast savu stratēģiju”. Apgalvojums, par kuru izvēršas visilgākais stāsts – sākot ar to, ka es daru to un šo, ka pamatmērķis ir nodrošināt ģimeni, un ja nesanāk nodrošināt ar naudu, tad man vismaz ir laiks, ko veltīt saviem mīļajiem. Un daudzas no lietām, kuras es daru,  neuzplaukst. Un dažas pēkšņi uzplaukst kā tulpes visās iespējamās dārza vietās, kur nejauši kāds sīpols izbiris vai nav izrakts no pērnā gada. Un gribētos, ka ir tā, ka es labi zinu, kur ko esmu iestādījusi un kādās krāsās un kad tas uzziedēs. Jo izskatās, ka visiem citiem tā ir. Ka viņi absolūti pārliecināti droši soļo pa sociālajiem tīkliem,  spožajiem networkingiem un gozējas uz sabiedriski ievērojamu notikumu skatuvēm. Viņiem ir stratēģija. Un man šķiet nav stratēģijas. Kad stāsts jau šķiet nokļuvis pilnīgas bezcerības punktā, nez no kurienes iznirst atklāsme, ka jautājums jau nav par to vai Tev ir vai nav stratēģija un kāda tā ir. Jautājums ir par to, ka Tu centies saprast savu stratēģiju. Jo visiem ir stratēģija, ko citi no malas labi redz. Jebkurš var atvērt grāmatu no sērijas “Stratēģiskā vadība iesācējiem” un velkot ar pirkstu līdzi konstatēt, ka Tavs bizness (iespējams, ka Tavs bizness ir Tava karjera, tāpat kā kādam citam maizes cepšana vai skrūvīšu ražošana) ir: a)      lokāls (starptautisks vai globāls), b)      orientēts uz klientiem ar  vidējiem (augstiem vai zemiem) ienākumiem, c)       Tu pārdod galapatērētājiem (B2C) vai starpniekiem (B2B), d)      Tavs produkts vai pakalpojums ir masu produkcija vai luksus prece. Tavas veiksmes pamatā nav tas, kādu stratēģiju Tu esi izvēlējies. Tavas veiksmes pamatā ir tas, cik labi Tu saproti savu stratēģiju un spēj vajadzīgajā brīdī izmantot pareizo instrumentu savu mērķu sasniegšanai. Par tulpēm Tavā dārzā!