Search

Būt atšķirīgam



Pavaicājiet jebkuram uzņēmējdarbības guru un viņš jums pateiks, ka biznesa veiksmes pamatā ir atšķirība. Atšķirība no tā, kas jau ir. Atšķirība no ierastā.


Cilvēkus pievelk atšķirīgais, jo tas uz kādu brīdi ļauj justies unikālam. Ne tādam kā citi. Atšķirīgais ļauj kaut kādā veidā izcelties no pūļa un pievērst uzmanību sev.

Lai būtu atšķirīgs it kā nevajag daudz – labi pazīt sevi un jomu, kurā darbojies, un drosmi. Drosmi skaļi pateikt, ka es te esmu. Atšķirīgs.

Ja izdodas būt patiesi atšķirīgam, tad drošākā stratēģija ir negaidīt aplausus. Jo cilvēkus biedē atšķirīgais. Mums ir bail no tā, kas nav līdzīgs mums. Tā var būt arī cilvēka ādas krāsa, reliģiskā pārliecība, dzimumorientācija. Un tā var būt arī vienkārša un jauna biznesa ideja. Tas varbūt netradicionāls risinājums procedūru virzītā uzņēmumā. Atšķirība var būt vienkārši uzdrīkstēšanās izdarīt ko tādu, ko visi domā, ka tas būtu jādara, bet pašiem nepietiek drosmes to sākt darīt.

Un tad vienkāršākais ir noliegt – pateikt, ka tas jau nekas nav. Pateikt, ka tas jau ir bijis pirms x gadiem. Pateikt, ka, zini, Tu mums nemaz tik ļoti nepatīc (piemērs ar Solvitu Āboltiņu, kas bija vadošās partijas līdere, izvedot Latviju cauri krīzei). Vai pateikt, ka tirgus nav gatavs šādam produktam.

Bet, protams, ka vienmēr ir arī tie, kas atbalsta. Kas arī ir pārņemti ar kādas savas idejas virzīšanu. Tie, kuriem nav laika glābt savas komforta zonas atliekas, bet kas rod komfortu, atklājot jaunas pasaules.

Labs veids, kā pārliecināties, ka Tu vai Tava ideja atšķiras no esošā, ir būt drosmīgam pateikt to skaļi. Ja 50% saka, ka tas, ko Tu dari ir novecojis, bet 50% saka, ka sabiedrība nav tam gatava, tad Tu patiešām esi atšķirīgs. Un kaut kur Tevi gaida Tavs fanu pulciņš.