Sveiks, vadītāj!

Labi, gluži kuram katram vadītājam šī vēstule nav. Vēstule ir tiem vadītājiem, kuri paši jau ir pārapmeklējuši visvisādus vadības prasmju treniņus, apzinātības sesijas, supervīzijas, varbūt pat Rubeni gājuši klausīties un piedzīvot. Un, kuri saprot, ka viņš/a kā vadītājs var būt vienkārši perfekts (tie, kas visas tās mācības izgājuši gan zin, ka nekad nebūs perfekti), bet tik un tā dienas beigās viņš ir viens un darbinieku ir daudz. Un, lai cik labi vadītāja nodomi nebūtu, katram darbiniekam blakus neizstāvēsi. Un būtu tikai labi, ja darbinieki paši aktīvāk iesaistītos darbā, patstāvīgi apgūtu jaunas prasmes un kompetences, dalītos ar zināšanām ar jaunākiem kollēģiem, nāktu ar racionāliem priekšlikumiem darba efektivitātes un klientu apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanai. Izklausās pēc utopijas?

Varbūt jā, bet varbūt arī nē. Ja nu viss iepriekš minētais gluži tāpat kā vadības prasmes ir kompetences, kuras var iemācīties?
Teiksi, tas ir kas nedzirdēts - darbiniekiem mācīties būt labiem darbiniekiem. Un tieši tas ir tas, ko es piedāvāju. Pēc 7 gadu studijām doktorantūrā, pētot veiksmīgu cilvēku karjeras un visu, kas saistīts ar cilvēku uzvedību darbavietās un viņu panākumiem, domāju, ka būtu labi, ja visi darba ņēmēji būtu apguvuši mācību kursu "Darbinieka prasmes un kompetences 21. gadsimtā". Šajā seminārā es kopā ar Taviem darbiniekiem paskatītos uz to kā tad pasaule ir mainījusies kopš teilorisma uzvaras gājiena darba izpildes vadības sistēmās, ko katram darbiniekam nozīmē IT attīstība, kādas kompetences vēl jāattīsta, lai katra darbinieka unikalitāti un augsto specializāciju spētu novērtēt ne vien viņš pats, bet arī citi cilvēki. Semināra noslēgumā izstrādātu modernā darbinieka rīcību un uzvedības modeli.
Jā, protams, vienmēr jau tam blakus būs baža, un ja nu tie cilvēki samācās un top varošāki kā es. Labā ziņa - arī Tu kā vadītājs vari apmeklēt šo semināru, papildus tas būs arī labs komandas treniņš. Pie tam, sena gudrība vēsta, ka ja kāds cilvēks (Tu) turpina nepārtraukti attīstīties, tad, lai ko nemācītos tie, kas viņam seko, viņu nepanāks.
Un vēl viens papildus ieguvums - Tavs uzņēmums varēs pretendēt uz labākā darba devēja tēla balvas iegūšanu, jo Tu būsi palīdzējis saviem darbiniekiem sagatavoties nākotnei.

0
Anita Gaile
Cilvēki | Organizācijas | Nākotne
anita.gaile@gmail.com, telefons +371 29488252



 .